Mexico 2011 - Eddy & Carine

Dag 10

Dag 10 – zaterdag 23 juli 2011

De tweede reisdag.

Het was de bedoeling dat we vandaag in Chiapa de Corzo aankwamen. Geen zorgen, hoor, we zijn er geraakt. Het is nochtans maar 253km maar daar doe je toch 5 à 6 uur over. Wij hebben het iets sneller afgehaspeld, nl. 4 u 25 minuten.

Onderweg zijn we heel mooie landschappen tegengekomen. We gaan namelijk vanaf de kust stilaan de bergen in. Mooie uitzichten op de bergen en mooie uitzichten naar de kust toe. Vandaag zijn we nog niet zo hoog gegaan. Het hoogste punt was 850m boven de zeespiegel. Morgen wordt dat wat anders. Dan moeten we over een bergkam op 3300m hoogte om aan te komen in een stad die op 2300m boven de zeespiegel ligt.

Om 13 uur waren we in Tuxtla Gutierrez. Dat is maar 12 km meer van onze eindbestemming, geen probleem dus.

Hier in Tuxtla schijnt er een hele mooie zoo te zijn. Deze gaan we even een bezoekje brengen. En inderdaad, een hele verzorgde zoo. Het concept is echter dat er enkel dieren zitten die ook in Mexico te vinden zijn. Hier vind je dus geen neushoorns, giraffen of olifanten. Maar alles zit goed in elkaar. Een mooie wandeling waar we toch een drietal uurtjes over doen. Nu even wat drinken want het is weer halverwege de 30°.

Daarna zijn we doorgereden naar Chiapa de Corzo, 12 km ver maar we doen er meer dan een uur over. Verkeersopstoppingen, werken, onnozele chauffeurs en dergelijke.

Ons hotel is heel “rustiek” maar het kan erdoor voor één nachtje. Ik moet enkel goed op zoek gaan naar de muggen anders wordt dat een ramp. Anders zit mijn voorhoofd morgen weer vol krassen. Dat is zo als je niet veel haar meer hebt, hé. Dan beschouwen die mugskes je voorhoofd als een landingsbaan. En wat doen ze dan om te remmen? Ach ja, dan steken ze hun nageltjes uit en zo geraak je aan die krassen. Voilà. Als de laatste mug doodgeklopt is, gaan we slapen.

Oei, er is er al ééntje gesneuveld precies. De tweede volgt binnenkort.

Tot morgen.

Norbert - Ginette ( De Hofnar )

Het ziet er mooi en zonnig uit in Mexico. Blijkbaar is dit een zeer boeiend land met veel facetten: kultuur, landschappen, dieren, etc. Profiteer ervan.
Nog verdere ontdekkingen in alles gewenst en een behouden thuiskomst.
Tot ziens de zaterdag in de Hofnar. Ginette & Norbert