Mexico 2011 - Eddy & Carine

Dag 9

Dag 9 – vrijdag 22 juli 2011

We hebben weer een paar dagen geen internetmogelijkheden gehad, daarom enkele verhalen in één keer.

Vandaag beginnen we aan 2 reisdagen op een rij omdat de afstand anders te groot is.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken voor een rit naar Santa Domingo Tehuantepec. Het is een rit met veel slechte wegen en veel “topes”, je weet nog wel, van de vervelende bulten. Het uitzicht is ook niet echt schitterend te noemen. We komen door een landelijke streek en zien steeds hetzelfde, overal omgeploegde landerijen en af een toe een papayaveldje.

Om 17 uur zijn we toegekomen in hotel Calli, een groot hotel met zeker 400 kamers, maar er zijn slechts een kamer of 5 bezet. Een gezellige drukte dus.

Carine voelt zich vandaag niet zo goed. Ze heeft last van ’t maagske. De wraak van Montezuma ? Hier noemen ze de “reizigersdiarree” zo. Neen, het zijn meer krampen. We zijn vandaag gestopt in de bergen in een plaatselijk “restaurantje”. We hebben er wel lekkere quesadillas gegeten. Is het nu daarvan ? Nochtans hebben we er alle twee gegeten. Bon, een Nurofenneke en we zien morgen wel.

Nog een paar minuten TV kijken en het zandmanneke is daar al.

Oogjes dicht en snaveltjes toe.