Mexico 2011 - Eddy & Carine

Dag 6

Dag 6 – dinsdag 19 juli 2011

Er zal minder nieuws zijn dan anders aangezien het een reisdag wordt.

Vandaag verlaten we Oaxaca en zakken we af naar de Pacifische kust, namelijk Puerto Escondido. Dat ligt een beetje ten oosten van Acapulco.

Ik zeg wel “we zakken af” maar dat was het helemaal niet. We moeten een hele bergketen overbruggen om bij de kust te kunnen komen. Normaal gezien is het in totaal een goeie 250km. Dat is in principe niet zoveel om in een reisdag te doen.

De landschappen zijn enorm mooi maar we kunnen heel moeilijk stoppen om foto’s te nemen, gewoonweg geen plaats om aan de kant te gaan staan. De Mexicanen rijden zo al gelijk strozotten, laat staan dat we nog een beetje in de weg gaan staan.

Wie zien de vegetatie ook veranderen. Naarmate we verder de bergen intrekken, zou je zweren dat je ergens in de Ardennen rondrijdt maar dan veeeeel hoger.

Over de hele trot hebben we zo’n 7 uur gedaan. Daarin zijn de min of meer 800 bochten inbegrepen. Je zou er zeeziek van worden. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te stortregenen op het hoogste punt. Opletten geblazen dus en volledige concentratie.

Wat me nu plots in gedachten schiet: een paar dagen geleden op de rit naar Oaxaca kwamen we een rare combinatie van dorpsnamen tegen. Deze twee dorpen liggen naast elkaar: Tepelmémé en Conception. Ik vind een naam met de tepels van je grootmoeder in al vreemd maar dan nog eens spreken over bevruchting, dat is er voor mij over.

Anyway, we zitten nu in een 4* hotel in Puerto Escondido (Aldea del Halach). We zien de Pacific voor onze neus liggen maar kunnen er via het hotel niet aan, spijtig. Morgen nemen we wel een kijkje in de omgeving en gaan we naar de surfers kijken.

Keep you posted.