Mexico 2011 - Eddy & Carine

Dag 4

Dag 4 – zondag 17 juli 2011

Vandaag is de grote dag. We gaan onze auto ophalen om ons toerke te beginnen. Wegens de “autoloze zondag” kwamen we wat later aan bij Hertz, onze autoverhuurder. Vaneigens een paar gasten voor en dan kan dat wat duren. Tegen dat alle papierwerk in orde was, de auto gecontroleerd en alles ingeladen was het 11u30. Ons vehikel is een VW Jetta.

En wijle weg … vanuit Mexico City naar Puebla, of dat was toch de bedoeling. Om 12 u zaten we nog in Mexico City, om 12u30 nog en om 13u nog altijd. En dan … eindelijk … richting Puebla.

Eens in Puebla aangekomen wileden we nog het ééen en het ander bezichtigen, maar we waren vergeten dat het zondag was en dat we in Mexico waren. Die gasten feesten hier voor een muggescheet. Nergens plaats. Tegen dat we dan uit Puebla geraakten waren we weeral snel een uurtje verder. Bon nu is het al 15 u en we moeten nog 390km en we willen graag voor het donker is ter plaatse zijn. Gaaaaa…..aaaas! Maar dat gaat hier niet. Ofwel heb je om de 7 tellen een bult op de weg (verkeersdrempel), waarvan als je ze niet ziet je carrosserie en chassis alleen een uitstapje maakt en je assen en wielen blijven liggen ofwel moet je betalen om een stukje weg te doen. Miljaar.

Maar … het lukt ons toch om net op tijd in het hotel te zijn. Ondertussen heeft Carine al de vloer van de Jetta volledig gesloopt van het meeremmen. Ik moet er nog bijvertellen dat het zo ongeveer de helle tijd geregend heeft en op tijd was dit een zondvloed. Niet ideaal dus om te rijden maar we zijn er toch. Leuk hotel trouwens (Oaxaca Real). Het enige probleem is dat we (zoals het altijd is) een kamer op de verdieping gekregen hebben en dat Carine sedert de beklimming van de eerste piramides bijna geen trappen kan doen. Er is iets in haar bil geschoten (sorry guys, niks mee te maken !).

’s avonds nog ven op stap maar gegeten in het hotel. Lekker. Morgen staat een toerke in des streek gepland. Bye.

Marijke Vanmarcke

We wensen jullie het beste op jullie reis :).
Hopelijk hebben jullie nog mooi weer.
En mogen wij nog mooie foto's van jullie verwachten
Vele groeten vanuit heule
amuseer jullie goed !